Три аеропорти на сході Фінляндії знову встановлюють радіонавігаційне обладнання для полегшення посадки літаків у періоди, коли влада вважає, що росія втручається в супутникову навігацію, з посиланням на операторів аеропортів повідомляє Reuters, пише УНН.
Деталі
Фінляндія вважає, що росія створює перешкоди сигналам, які використовуються в навігації, глобальній навігаційній супутниковій системі (GNSS) та глобальній системі позиціонування (GPS), у Східній Фінляндії та регіоні Балтійського моря, щоб захистити свої нафтові порти та інші стратегічні об'єкти від українських авіаударів чи безпілотників, вказує видання.
росія заперечує втручання у роботу комунікаційних і супутникових мереж.
Два фінські аеропорти, керовані Finavia в містах Йоенсуу і Савонлінна, обидва приблизно за годину їзди від російського кордону, ввели переобладнане наземне обладнання у вересні, тоді як інший аеропорт у Лаппеенранті планує зробити те саме якнайшвидше, повідомили оператори.
Радіовимірювальне обладнання для вимірювання відстані, яке раніше широко застосовувалося в авіації, забезпечує "альтернативний метод заходу на посадку" для літаків під час перешкод GPS, сказав керівник відділу інфраструктури та безпеки Finavia Анрі Ханссон.
"Ми зберегли деяку раніше інфраструктуру системи, навіть якщо вона не обов'язково використовувалася в експлуатації. Тепер ми змогли оновити її, щоб знову використовувати її", - сказав він Reuters.
Ханссон відмовився коментувати вартість оновлень.
Різні рівні збоїв GPS щодня виявляються в авіації країни, повідомило фінське транспортне та комунікаційне агентство Traficom, при цьому більшість повідомлень надходить із південної Фінляндії.
Доповнення
У квітні Finnair призупинила деякі рейси до Тарту на сході Естонії на місяць з тієї ж причини, але відновила їх у червні після того, як естонський аеропорт встановив нове рішення для заходу на посадку, що не потребує сигналів GPS.
Естонія також звинуватила росію у порушенні міжнародних правил повітряного простору шляхом створення перешкод сигналам GPS.