Деталі
Прессекретар берегової охорони повідомив dpa у п'ятницю, що температура на борту Fremantle Highway впала. Вантажне судно, навантажене приблизно 3800 автомобілями, тепер нерухомо стояло приблизно за 17 кілометрів на північ від острова Терсхеллінг. Судно утримується буксиром.
Рятувальні бригади ненадовго піднялися на борт судна та встановили «нове, надійніше буксирне з'єднання», повідомила берегова охорона. «Це полегшує переміщення корабля та утримання його під контролем», - сказали у відомстві.
Інтенсивність пожежі та задимлення зменшилися, а корабель залишався стабільним і неушкодженим нижче за ватерлінію, додали у відомстві.
Корабель під панамським прапором, що прямував з Бремерхафена в Німеччині в Сінгапур, спалахнув рано-вранці в середу біля сусіднього острова Амеланд. Екіпаж було евакуйовано, але при цьому загинула одна людина.
На вантажному судні, що горить, знаходиться 500 електромобілів, що набагато більше, ніж 25, про які повідомлялося спочатку повідомило в п'ятницю нідерландське інформаційне агентство ANP.
ANP наводить інформацію від компанії K Line, яка зафрахтувала Fremantle Highway у японського судновласника.
Незрозуміло, що це означає для боротьби із пожежею на борту корабля. Акумулятори електромобілів складніше загасити. Експерти припустили, що спалах почався з акумуляторної батареї електромобіля, але це поки не підтверджено.
Якщо він перекинеться або розвалиться на частини, існує ризик екологічної катастрофи, спричиненої забруднювальними речовинами на кораблі, автомобілями на борту та мазутом.
Як запобіжний засіб прямо біля Fremantle Highway вже пришвартовано спеціальне судно для очищення важкої нафти.
За словами німецького експерта з навколишнього середовища, забруднена вода вже потрапила в море через вантажне судно, що горить, у Північному морі.
"Насправді екологічна катастрофа вже настала", - заявив німецькому громадському мовнику NDR Кім Детлофф, відповідальний за захист морського середовища в Союзі охорони природи та біорізноманіття (NABU). За його словами, уже є забруднена вода.
Однак це не йде в жодне порівняння з тим, що загрожує навколишньому середовищу, якщо корабель затоне.
Наразі рятувальники намагаються відбуксирувати його подалі від екологічно чутливого Ваттового моря. Це один із способів виграти час, сказав він.
Доповнення
Після того, як контейнеровоз MSC Zoe втратив сотні контейнерів у Північному морі під час шторму у 2019 році, екологи, представники островів Північного моря та політики вже вимагали посилення правил плавання маршрутом поблизу узбережжя.