Деталі
Зазначається, що російські олігархи продовжують літати, але не у Європу.
Зокрема, згідно з даними відстеження польотів Flightradar24, цього року замість традиційних майданчиків для заможних людей, Французької Рив’єри, Мальдів та Сейшельських островів, приватний Boeing 737 Володимира Євтушенкова кілька разів відвідав колишні радянські країни Киргизстан, Казахстан і Білорусь, а також Китай.
На ознаку обмежень і масштабів західних санкцій, які діють після вторгнення Москви в Україну, деякі російські багаті та впливові люди знаходять способи тримати особисті літаки в повітрі, показує Reuters, але санкції кардинально обмежили місця, де можуть літати російські літаки.
Переведення літаків під російський прапор дозволило їм літати до та з країн, що не ввели заборони на польоти або де окремі російські мандрівники не підпадають під санкції, включаючи Туреччину та Дубай.
Попри такі маневри, більша частина російського приватного та корпоративного парку реактивних літаків із близько 400 літаків залишаються застряглими за кордоном або були продані. Про це ройтерз повідомили російські авіаційні джерела.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Російський літак порушив повітряний простір Латвії
Довідково
Згідно зі списком, загальна кількість бізнес-джетів під російським прапором нині становить 145, порівняно з 97 станом на початок березня 2022 року.
Через санкції російським літакам заборонено в’їжджати до 27 країн Європейського Союзу, куди російські олігархи раніше часто літали у справах і на відпочинок і де до війни було зареєстровано багато пов’язаних з ними приватних літаків, свідчать номери бортів.
Дані митниці показують, що більшість приватних літаків, репатрійованих після початку війни, повернулися до росії з колишніх радянських країн, а також з ОАЕ та Туреччини. Як і у випадку з Boeing, пов’язаним з Євтушенковим, інші перезареєстровані літаки уникали перетину повітряного простору ЄС і летіли в країни, які вважаються дружніми росії, показують дані Flightradar24.
Після початку вторгнення літак літав між аеропортами Туреччини, ОАЕ, Оману та Казахстану протягом решти 2022 року, жодного разу не перетинаючи територію ЄС. За цей період він здійснив лише 14 рейсів.
Митні дані показують, що він був офіційно імпортований до Росії 30 грудня з Бішкека, столиці колишнього члена Радянського Союзу Киргизстану, після чого його польоти були в основному обмежені Росією.
У 2023 році він здійснив 47 польотів у межах росії та разом дев’ять разів до Казахстану, Киргизстану, Білорусі та Китаю.