Meta просять оштрафувати за спробу запровадити платну підписку на Facebook та Instagram

Meta просять оштрафувати за спробу запровадити платну підписку на Facebook та Instagram

Київ  •  УНН

29 листопада 2023, 10:02 • 46311 перегляди

Read in English

NOYB закликає австрійську DPA зупинити плани Meta щодо підписки на безрекламні Facebook та Instagram, які вони розглядають як спосіб захисту приватності, і пропонує оштрафувати Meta, щоб утримати інших від подібних дій. Вартість підписки, орієнтованої на захист приватності, може сягати тисяч євро на рік для користувачів.

Організація NOYB вимагає від австрійського органу із захисту даних DPA терміново припинити ймовірні порушення з боку Meta, пов’язані з запровадженням підписки. Також пропонують накласти штраф на компанію. Це має переконати інших великих гравців не наслідувати підхід Meta до питань конфіденційності. Про це йдеться в заяві організації, пише УНН.

Деталі

В NOYB стверджують, що вартість підписки, яка б дозволила юзерам користуватися соцмережами Meta без перегляду реклами та без їхнього відстежування для налаштування персоналізованої реклами, є "зовсім не пропорційною". Крім цього, наголошують, що якби інші виробники застосунків мали такий самий підхід, витрати користувачів на захист своєї конфіденційності зросли б непомірно і для деяких людей могли б складати до кількох тисяч євро на рік.

Вже зараз TikTok тестує підписку без реклами за межами США. Найближчим часом інші постачальники додатків можуть піти за ними, що зробить конфіденційність онлайн недоступною. За даними Google, у середньостатистичної людини на смартфоні встановлено 35 програм. Якби всі ці програми наслідували приклад Meta та стягували подібну комісію, людям довелося б платити "комісію за фундаментальні права" у розмірі 8815,80 євро на рік. Для сім’ї з чотирьох осіб ціна конфіденційності даних зросте до 35 263,20 євро на рік – це більше, ніж середній дохід при повному робочому дні в ЄС,

- йдеться у повідомленні.

Доповнення

У липні Європейський суд правосуддя (СЄС) постановив, що обробка Meta даних користувачів для персоналізованої реклами була незаконною. Але не тільки це: у січні Європейська рада із захисту даних оштрафувала Meta на 390 мільйонів євро за це порушення та зобов’язала компанію отримати згоду користувачів на основі скарги NOYB від 2018 року. Meta зараз хоче стягувати з людей плату за вибір конфіденційного налаштування. З початку листопада користувачі Instagram і Facebook повинні були вибирати між оплатою до 251,88 євро на рік або спостереженням за своїми особистими даними для цільової реклами.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Перший бігтех апелює проти нових правил ЄС: Meta оскаржує застосування до Messenger обмежень