ЄС може піти на поступки російського банку, щоб продовжити зернову угоду - FT

ЄС може піти на поступки російського банку, щоб продовжити зернову угоду - FT

Київ  •  УНН

3 липня 2023, 06:25 • 537271 перегляди

КИЇВ. 3 липня. УНН. ЄС розглядає пропозицію дозволити російському банку, що перебуває під санкціями, створити дочірню компанію з доступом до міжнародної системи розрахунків Swift, щоб захистити Чорноморську зернову угоду, що опинилася під загрозою. Про це повідомляє Financial Times з посиланням на свої джерела, пише УНН.

Деталі

В коментарі Financial Times джерела, обізнані з ходом переговорів, заявили, що москва за посередництва ООН запропонувала план, який дозволить російському сільськогосподарському банку створити дочірню компанію для обробки платежів, пов'язаних з експортом зерна.

Новій структурі буде дозволено використовувати глобальну систему фінансових повідомлень Swift, яка була закрита для найбільших російських банків після вторгнення в Україну минулого року.

За даними Financial Times, створення нового банку обговорювалося лідерами ЄС на саміті в Брюсселі минулого тижня як потенційний засіб переконати москву продовжити Чорноморську угоду після закінчення терміну її дії.

За словами двох співрозмовників, ця ідея розглядалася її прихильниками як "найменш гірший варіант", щоб заручитися підтримкою володимира путіна у питанні продовження угоди. Офіційні особи кажуть, що цього разу погрози росії розірвати угоду виглядали більш серйозними, ніж під час попередніх переговорів.

Це підкреслює, наскільки західні уряди відчайдушно намагаються зберегти угоду про експорт зерна, яка також є фінансовим рятівним колом для України з огляду на її величезний сільськогосподарський сектор, зазначає Financial Times.

Доповнення

Раніше УНН повідомляв, що росія повністю зупинила реєстрацію нового флоту з 26 червня, що свідчить про наміри зірвати поставки продовольства на світові ринки.

Нагадаємо

Наразі Чорноморська зернова ініціатива продовжена до 17 липня.

Генеральний секретар ООН Антоніу Гутерреш «розчарований» уповільненням темпів перевірок у рамках Чорноморської зернової ініціативи та виключенням з неї порту Південний, оскільки це призвело до зменшення кількості суден, які виходять з українських портів.