Деталі
Комісія з перевірки мостових споруд розпочала огляд мостів в регіонах. Експерти Державного підприємства «ДерждорНДІ» провели візуальну перевірку, відеофіксацію та здійснили експрес-інструментальну оцінку стану основних елементів конструкцій трьох об’єктів у Житомирі та Рівному.
Першим об’єктом став шляхопровід у Житомирі. Його збудували ще 66 років тому. Остання реконструкція відбулася в 1977 році. За попередніми даними експертів, зараз він – в аварійному стані. Зокрема, зафіксовано корозію робочої арматури в прогонових будовах і ригелях. Стійки опор мають поздовжні тріщини, відшарування зруйнованого бетону, оголену та іржаву арматуру.
Комісія також перевірила міст через річку Кам’янка. Він побудований у 1983 році. За словами експертів, експлуатаційне утримання мосту – на дуже низькому рівні.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Спецкомісія про стан мостів Патона і Метро у Києві: корозія балок, тріщини, руйнування бетону
Металеві стійки руслових опор та балки прогонової будови потребують очищення від іржі і покриття їх антикорозійними фарбами. Берегові опори мають часткове руйнування бетонної поверхні.
Наступним містом, де працювала Комісія, стало Рівне. Експерти оглянули один із найважливіших мостів, який був побудований ще в 1964 році. Об’єкт нині – в критичному стані. Спостерігається руйнування опор, ригелів, асфальтобетону, гідроізоляції тротуарів і швів.
Результати перевірок будуть зафіксовані в актах огляду.
Цитата
«Комісія продовжує працювати на мостах, які мають важливе значення для логістики та мобільності населення. У порівнянні із мостами в Києві, ситуація менш критична, проте, технічний стан об’єктів також викликає чимало запитань. Акти за результатами огляду будуть розглянуті на засіданні Комісії для ухвалення відповідних рішень», – зазначив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач.
Доповнення
Усі мости, які оглядала Комісія в Рівному та Житомирі, перебувають на балансі органів місцевого самоврядування. Їхній обов’язок – щороку проводити обстеження мостових споруд та підтримувати належний експлуатаційний стан.
«Органи місцевого самоврядування дуже часто неналежно ставляться до обстеження мостів та їх експлуатаційного утримання. Наприклад, обстеження шляхопроводу у Житомирі не проводилося жодного разу. Міст у Рівному востаннє перевіряли в 2017 році. Влада на місцях забуває, що безпечна робота мостів – це питання обороноздатності країни», – наголосив директор «ДерждорНДІ» Артем Безуглий.
Довідка
Щонайменше 10% мостів в країні знаходяться у непрацездатному стані. В Києві відсоток аварійних мостів є критичним – 15% від загальної кількості. Зокрема, в аварійному стані – 2 столичні позакласові мости – міст Патона та міст Метро.
Нагадаємо, на Одещині відремонтують міст, закритий з 2021 року.