Деталі
Згідно з даними відстеження танкерів, судна, що перевозять 1,84 мільйона барелів на день, мають прибути з Перської затоки США до Європи в березні, а саме 11 супертанкерів Very Large Crude Carriers (VLCC) і 16 суден класу Suezmax. Зараз ці великі кораблі перевозять близько 60% сирої нафти по маршруту, порівняно з 37% рік тому. Супертанкери можуть перевозити близько 2 мільйонів барелів нафти, а Suezmax — близько 1 мільйона.
Зазначається, що "торговельний бум" є ще одним побічним ефектом війни росії в Україні і санкцій, які Захід наклав на країну-агресора. Ймовірно, ця зміна робить флот менш ефективним, тим самим зменшуючи загальну пропозицію танкерів, які перевозять приблизно 40% світової нафти.
Зазвичай для перевезення нафти використовуються менші кораблі, відомі як Aframaxes, місткістю близько 700 000 бочок. Частково це через те, що в Європі є лише кілька портів, які можуть приймати супертанкери, зазвичай призначені для найдовших подорожей по всьому світу.
Однак, зазначає Bloomberg, сьогодні Aframax є дефіцитом, оскільки трейдери бронюють судна для транспортування все більшої кількості російської нафти до Азії. Великі імпортери, такі як Китай та Індія, набирають більші обсяги, оскільки західні покупці відмовилися від вантажів через санкції проти рф за повномасштабне вторгнення в Україну.
Нагадаємо
Ф'ючерси на нафту марки Brent з постачанням у травні 16 березня під час торгів зросли в ціні до 74,58 долара за барель.